POWER JOGA

Je dynamický styl cvičení, který vychází z klasické Hatha jogy, ze které si Power vypůjčila zejména ásany, jež se v plynulém tempu střídají za sebou.  Celé tělo je souměrně posilováno, zatěžováno, protahováno a uvolňováno díky vyvážené kombinaci fyzioterapeutických a strečingových metod. Souměrnost spočívá v paralelním posílení jednoho svalu a protažení druhého svalu. Krom hlavních svalových skupin se zde soustředí na hluboko uložené stabilizační svaly, které pomáhají držet rovnováhu a správné držení těla, zdravé klouby a pružnou páteř.
Pravidelným cvičením se krom pohybového aparátu harmonizují i ostatní funkce jako je trávící, lymfatický, nervový systém, celkově se zlepší funkce vnitřních orgánů, tělo se více okysličí, tkáně prokrví, imunitní systém posílí.
Ačkoliv je Power joga zaměřená více na fyzické tělo, kde její účinky pocítíme pravděpodobně jako první, synchronicitně se síla a zdraví otisknou i do ostatních úrovní našeho života a tak jako joga klasická, může být i Power cestou transformace k lepšímu, vědomějšímu životu.

Jak cvičíme Power jogu u nás?
Při cvičení se učíme vědomě vnímat každý pohyb, každý nádech, výdech.. Bez zbytečných myšlenek vnímáme tělo, pocity při cvičení a soulad dechu a pohybu. Posloucháme své tělo a nechodíme za hranice bolesti, jednotlivé ásany provádíme vždy jen tak, jak nám tělo dovolí.

Dýcháme! Správné dýchání je alfou a omegou, ukotví naši pozornost v těle, teď. Zaměříme-li se při cvičení na dech a střed našeho těla tím správným způsobem, aktivujeme vnitřní, přirozenou inteligenci těla, která nás do každé pozice navede přesně tak, jak je pro nás dobré. Tímto způsobem se můžeme s naším tělem naučit pracovat a komunikovat na daleko hlubší úrovni, než-li jsme zvyklí.

A protože Power = síla, rozhodně se vám může stát, že se na hodině slušně zapotíte. 🙂 A ač se vám může jevit začátek náročný, vytrvejte. Vybudujte si disciplínu, silné a zdravé tělo, klidnou a otevřenou mysl.

Pijeme! ..a to nejlépe vodu. Při cvičení v těle startují procesy, které intenzivně odvádějí z těla škodlivé látky a proto bychom po hodině jogy měli zvýšit náš pitný režim. Pití při samotném cvičení obecně není úplně doporučováno, ale jsou prameny, které uvádí opak a k pitnému režimu během cvičení navádějí. Proto pitný režim necháme zcela na Vás. Každý ví sám nejlépe, co mu sedí a co naopak a neví-li to, během praxe to zjistí. Zase je to o tom, tělu naslouchat.

Power joga je pro zdravá těla a nesmíme si je plést s fyzioterapií – máte-li jakýkoliv zdravotní problém, zeptejte se na cvičení svého doktora a máte-li jakýkoliv dotaz na nás, během-při-po cvičení, neváhejte s ním přijít..

 

Lekce trvá: 75min